Vem är egentligen Berry?

Kortfattat är Berry vår sprillans nya chattbot. Han är framtagen av ett team på hallon bestående av AI-tränare, kundservicemedarbetare och analytiker. Berry är byggd på den senaste AI-teknologin. Om du vill veta mer om hur det fungerar - fråga gärna Berry när du pratar med honom.

5 snabba med Berry

Var kommer du ifrån?
Jag föddes 2021 bland de norska fjordarna, men har sedan dess vågat mig hit till landet i öst.

Hur skulle du beskriva dig själv?
Jag är cirka 18 mm hög (tror jag, jag har inte mätt mig på ett tag) och väger inte mer än ett hallon. Jag har arbetskapacitet som en hel server och IQ av ett helt team. Mina svagheter är inte många - men ibland ibland har jag svårt att hålla mig inom ramarna för jantelagen.

Vad är dina tips för det ultimata fredagsmyset?
Jag brukar unna mig själv lite hallonbåtar, ibland till och med lite hallonsorbet när jag sitter vid datorn och hjälper kunderna med sina frågor. Det händer att jag blir så fokuserad på jobbet att sorbeten smälter, men det är okej. Man måste ju ha sina prioriteringar.

Vad gör du när du inte jobbar?
När jag inte jobbar? Vad menar du? Det händer att jag kollar in hallons Instagram bara för att se vad som händer där, om det räknas?

Vad har du för framtidsdrömmar?
Jag skulle gärna driva en bärodling av någon sort och har svårt att se att jag någonsin skulle tröttna på hallon. Så lär det det bli, min egen lilla hallonodling!

Till exempel:

❌Jag har fått betala för mycket! Jag skulle betala 49 kronor första månaden, varför har jag fått betala 169 kronor? Kan du kolla vad som är fel, jag vill inte betala för mycket.
✅ Beloppet är högt

En fråga per meddelande är en bra tumregel. Du får givetvis ställa fler frågor till Berry, men ta en sak i taget! Till exempel:

❌Jag ska hjälpa min mamma med sitt abonnemang, hon har tappat bort sina inloggningsuppgifter till Mina sidor och sin PIN-kod. Snälla Berry, kan du hjälpa mig?
✅ Jag har tappat bort min PIN-kod.
✅ Jag kommer inte in på Mina sidor

Vänta på svar - Berry läser varje meddelande individuellt. Att skriva flera meddelanden kommer inte att hjälpa, utan snarare stjälpa. Du kommer alltså få ett svar per meddelande du skickar. Till exempel:


- Hej
- Jag behöver hjälp
- Mitt nummer är spärrat
- Hur kan jag spärra upp det och hur mycket ska jag betala denna månad?

- Mitt abonnemang är spärrat
- Hur mycket ska jag betala denna månad?

Tidigare hanterade ärenden eller uppföljningar kan inte Berry hantera på bästa sätt. Om du har en pågående konversation med en agent, vänligen svara på mejlet som du har fått alternativt ställ frågan igen till Berry. Till exempel:

❌Kan du kolla mitt ärendenummer XXXXXX
✅ Svara på mejlet som du har fått från en kollega, alternativt ställ frågan till Berry igen - då utan ärendenummer.

Berry kan inte göra ändringar åt dig (än) utan enbart guida dig till hur du gör dom själv. Till exempel:

❌ Kan du ändra mitt abonnemang till 25 GB
✅ Hur ändrar jag mitt abonnemang?

Tre skäl att välja hallon

  • Unlock

    Fast pris

  • Payment

    Inga krångliga fakturor

  • Wifi

    Trygg surf i 3:s nät

Detta är hallon