Hallons nya grepp - det är insidan som räknas
Pressmeddelande 3 april 2018
Uppstickaroperatören Hallon vill med sitt nya koncept visa jättarna att det är insidan på mobilerna som räknas.
I de nya reklamfilmerna visar Hallon upp mobillivet utan att visa själva hårdvaran, och på så sätt sätta fokus på mobilens innehåll och abonnemang.
- Vi på Hallon vill leva som vi lär genom att fokusera på själva mobilabonnemanget. Alla andra operatörer visar själva telefonerna i sin kommunikation, utan att det är deras egna produkter. Vi vill visa insidan, det vill säga vår tjänst och det vi är bäst på, säger Vincent Salzedo, Head of Marketing på Hallon.
Tidigare i vår lanserade Hallon en ny prisportfölj med ännu mer surf och lägre priser. I nya siffror från operatören visar att surfanvändningen hos kunderna ökade med 50 procent under 2017.
- Vi ser ett tydligt ökat surfbeteende hos våra kunder, och vill tillmötesgå deras sätt att leva med bättre erbjudanden. Nu vill vi också visa just deras perspektiv i vår kommunikation, och vi är otroligt nöjda med resultatet, säger Vincent Salzedo.
Konceptet visas på tv, i print, som utomhusreklam, i sociala medier och digital annonsering, från den 3 april 2018, och är framtaget av Hi3G:s egna inhousebyrå, en fullservicebyrå med 14 anställda med både Tre och hallon som kunder.
Länk till de nya filmerna: https://youtu.be/bXBO4_vFoRc
Arbetsgrupp:
Reklambyrå: 3inhouse
Produktion: Aspekt
Media: Digital New Agency
Webbyrå: iStone
För bilder, logo, färger m.m. Ladda ner kit här.
För mer information:
Anne-Louise Wirén, ansvarig för hallon
anne-louise.wiren@hallon.se
Telefon: 073-533 78 80
Om hallon
Mobiloperatören Hallon lanserades i maj 2013 och erbjuder sedan dess abonnemang utan bindningstid, uppsägningstid och rörliga priser. I samtliga abonnemang ingår fria samtal och SMS och att överbliven surf sparas. Abonnemangen säljs endast via hallon.se. Hallon är en del av Hi3G Access AB.