Tillgänglighet hos Hallon
Som mobiloperatör som säljer tjänster och produkter till konsumenter bl.a. online omfattas Hallon av särskilda krav enligt lagen om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Vi arbetar aktivt för att våra tjänster ska vara tillgängliga för alla – oavsett funktionsförmåga.
Som ett led i att uppfylla lagkraven och säkerställa att våra tjänster är tillgängliga för så många som möjligt säkerställer vi följande:
- Vårt mobilnät och våra abonnemang stödjer realtidstext (RTT). Observera att användning av RTT förutsätter RTT-kompatibel hårdvara.
- Vi arbetar utifrån relevanta standarder för att vår hemsida och Hallon-appen ska vara uppfattningsbar, hanterbar, robust och begriplig. Du kan läsa vår tillgänglighetsredogörelse för hallon.se och vår app för mer information.
- Vi har sett över våra kundservicekanaler för att säkerställa att de är tillgängliga för personer med olika funktionsförmåga.
Vi säljer också s.k. terminalutrustning såsom mobiltelefoner och routrar och har därför i egenskap av distributör skyldighet att säkerställa att de enheter som omfattas av lagen åtföljs av rätt information och har CE-märkning som tar höjd för tillgänglighetskraven.
Vi har också tagit fram en kort och enkel beskrivning av våra abonnemang och hur det fungerar när du väljer att köpa en produkt på delbetalning från oss. Mer information om våra tjänster och produkter finns på vår hemsida.